Ekonomická a administrativní správa
pro SVJ a majitele nemovitostí
Ekonomická a administrativní správa pro SVJ
Vedení účetnictví
Vedení účetnictví SVJ v souladu se zákonem Č. 563/1991 Sb., v platném znění.
- Kontrola správnosti a úhrada faktur.
- Sledování (evidence) příjmů a výdajů v příslušném účetním období.
- Evidence pohledávek a závazků.
- Vypracování roční závěrky včetně povinných výkazů.
- Včasná příprava podkladů pro řádné splnění daňových povinností příkazce.
- Vypracování a podání daňových přiznání v případě, že vznikne daňová povinnost.
- Vedení a správa provozního účtu, včetně založení účtu.
V souladu s účetními a daňovými předpisy uspořádat a zajistit veškeré účetní doklady a podklady operativní evidence dokládající úplnost a průkaznost účetnictví a výkaznictví, které budou po uzavření účetnictví za daný kalendářní rok předány příkazci k jeho vlastní archivaci. V průběhu účetního období umožnit příkazci nahlédnutí do účetních a jiných dokladů a kontrolu jejich originálů.
Příprava odvodů pojistného, daní a vyúčtování daní členů statutárních orgánů, zaměstnanců, vedení měsíční mzdové agendy členů výboru nebo pověřeného vlastníka – 100 Kč/ bez DPH/ (1 mzda) – není zahrnuto v ceně celkem za měsíc.
Vyúčtování předchozích období, popř. též rekonstrukce účetní dokumentace, budou příkazníkem v případě potřeby provedeny na základě samostatné objednávky příkazce, cena bude stanovena dohodou na základě ceny obvyklé.
Běžné účetní poradenství a vysvětlení účetních postupů
Zastupování Klienta při kontrolách ČSSZ a ZP je zpoplatněno hodinovou sazbou účetní.
Předpisy záloh
- vedení a aktualizace evidence vlastníků bytových a nebytových jednotek, garáží a garážových stání
- vyhotovení předpisu záloh a vystavení výpočtových listů jednotlivým vlastníkům
- úprava záloh na služby při změně při změně způsobu jejich tvorby nebo výše
- rozúčtování záloh na služby jedenkrát ročně, rozúčtování tepla a TUV zajistíme externím dodavatelem
- kontrola úhrad zálohových plateb od vlastníků, v případě včasného nezaplacení upomínání pohledávky u dlužníka a pravidelná měsíční informovanost o platbách členů SV výboru SV
Ostatní administrativa
- Vlastní účast správce na shromáždění na vyžádání – není obsaženo v základním paušálu.
- Zajištění zařízení a organizace shromáždění vlastníků 1x ročně v základní ceně tj. zpracování pozvánky dle dodržení platné legislativy, zpracování jednotlivých bodů pozvánky a to zejména prezeňčka, Tvorba plánu nákladů a výdajů pro následný rok, podklady pro schválení předešlého účetního roku, podklady pro schválení posledního vyúčtování a další dle dohody.
- Kontrola platnosti jednotlivých smluv dodavatelů. Kontrola správnosti jednotkových cen dodavatelů energií, kontrola správnosti tarifů apod.
- Zpracování návrhu směrnice na zálohy a rozúčtování a jednotlivých služeb.
- Základní poradenství k běžné problematice SV.
- Srovnání nákladů na provoz domu v jednotlivých rocích se zohledněním peněz i vlastních spotřeb.